2014/02/01

Kun duracelpuput riippumattoon jämähti

Kirjoituspaikka: Diamond Bungalows, Tanote Bay, Koh Tao, Thaimaa

Kappas. Täällä ollaan edelleen. Tismalleen samassa paikassa, johon reilu viikko sitten rähjäisine rinkkoinemme rantauduimme. Aika Koh Taolla on hurahtanut kuin siivillä ja vaikka olimme pyhästi vannoneet nytkähtävämme täältä Koh Lantalle viimeistään ...öö... toissapäivänä, päätimmekin viitata moisille suunnitelmille kintaalla ja kääntää aavistuksen punakkaa kylkeä takaisin kohti aurinkoa. Juuri tätähän me näiltä parilta viimeiseltä lomaviikolta lähdimme hakemaan. Totaalista rauhaa, hiljaisuutta ja rentouden maksimointia. Siinä on selkeästi onnistuttu, sillä tänään vihdoin tuli tunne, että tämä pötköttely saa riittää tai meillä on molemmilla pian todella vakavan sortin makuuhaavoja. Nyt kaivataan sitä tuttua actionia ja maisemanvaihdosta! Niinpä buukkasimme piletit huomiselle kohti Krabia. Tämä ilta vielä otetaan edellisten päivien tapaan hyvinkin iisisti, jotta huomenna jaksaa istua nakottaa koko päivän paatissa/bussissa.

Männä viikon aikana olemme tasan kaksi kertaa poistuneet meidän rauhan ja harmonian tyyssijastamme. Ensimmäisellä kerralla kipusimme läheiselle näköalapaikalle (luonnollisesti keskipäivän helteessä, kun eihän sitä nyt aamulla voi kammeta itseään ylös ennen kymmentä) ja meikäläisen yllättävästä urheilupuuskasta järkyttyneet lihakset meinasivat tehdä totaalisen jumin, niinkuin ehkä naamataulusta näkyy. Olin ihan varma, että kohta Jii kantaa meikäläistä reppuselässä kohti paikallista klinikkaa (taas), mutta kyllä me ylös asti lopulta päästiin ja maisemathan oli tietysti huikaisevat.

Innostuspäissämme päätimme uhrata seuraavan päivän rannalla lekottelun aktiviteettien alttarille ja hurautimme heti aamupalan jälkeen perinteisen pickup-taksin lavalla kohti viiden kuuden kilometrin päässä sijaitsevaa kylää. Sieltä otimme skootterin allemme ja tykitimme ihastelemaan läheistä Nangyanin saarta sekä Koh Taon päärantaa eli Sairee Beachiä. Ranta oli upea, mutta ihan tupaten täyteen rakennettu ja niitä samoja taksiveneitä tyrkyttäviä herhiläisiä parveili joka puolella. Kävimme syömässä meidän eväät ja näppäämässä biitsistä parit kuvat, jonka jälkeen karistimme kiitollisina turistiparatiisin tomut skootterin takapyörästä ja jatkoimme matkaamme kohti saaren eteläistä kärkeä. Sieltä löytyi kuulemamme mukaan tämän paikan paras näköala ja pakko myöntää, että nämä puheet pitivät täysin paikkansa.

Kyseinen reitti näköalapaikalle oli hieman kyseenalaisesti merkitty, mutta löysimme perille kuin ihmeenkaupalla. Sitten ei muuta kuin tarpomaan kohti huippua, joka siintääkin tuossa pari kuvaa alempana harmaana kallionlohkareen kappaleena. Nousu oli paikoitellen aika haastava (etenkin, kun jalassa oli släpärit), mutta kun varttitunnin kalliolla taiteilun jälkeen vihdoin huiputimme tönkyrän, olimme molemmat pudottaa leukamme. WOW! Nämä kuvat nyt eivät todellakana tuo oikeutta kyseiselle näkymälle, sillä minulla ei ollut tarpeeksi laajakulmaista linssiä mukanani, jotta koko maiseman olisi saanut talletettua samaan kuvaan. Sen sijaan postasinkin jo Instagramiin huipulta kuvatun videon muutama päivä sitten, että jos maiseman mielii nähdä kokonaisena, klikkailkaapas tänne!

Kotimatkalla takaisin Tanote Baylle Jiin piti vielä kiivetä jonkun ihme jättikiven päälle ottamaan maisemakuvia sekä meille, että paikalle eksyneelle tummalle tyttöselle.

Nyt sitten istutaankin taas meidän bungalowin terassilla, jotenka terveiset vaan tästä alimman kuvan spotista. Tulin juuri uimasta (jos sitä 15 sekunnin räpiköintiä voi uimiseksi laskea), nyt kirjoittelen teille postausta ja sen jälkeen ajattelin ottaa pienet päiväunet eli napposet riippukeinussa. Koitan vielä imeä viimeiset hetket Koh Taon rentoudesta sisuksiini, sillä aamulla herätys koittaa klo 05.00 ja matka kohti Krabia voi alkaa.

Kiitos Tanote Bay! Kohtelit meitä hyvin.

Huikaisevaa ja ennen kaikkea rentoa viikonloppua kuomaset!

PS. Hei, käykääpäs äänestämässä Lauraa Baronan kesäduuniin maailmanmatkaajaksi! Allekirjoittaneenkin naama vilahtaa Lauran hakuvideolla muutamaan otteeseen, sillä kyseisen naisen kanssa on tullut aika monet reissut heitettyä! Antakaa pliis äänenne, sillä Laura olisi just oikea tyyppi tohon hommaan. Kiitos

EN // Ah, Koh Tao and Tanote Bay. This has been an absolute delight! Over a week just relaxing and sunbathing, watching some amazing views. We also quickly visited Koh Taos main beach Sairee, which was amazingly beautiful, but so crowded that we prefer much more this quiet, but not so smooth sanded Tanote Bay. Tomorrow we are leaving though to Krabi! Jei!

30 kommenttia :

1. Mä täällä koitan kerätä rohkeutta ja lähteä tuonne ulos tuuleen ja tuiskuun ja nämä sinun kuvasi eivät kyllä auta siinä tippaakaan! ;) Ihanan kaunis, ruskea ja rentoutunut reissulainen viimeisessä kuvassa <3

1. Kiitos ihana <3 Voi ei tsemppiä sinne! Kohta meikäläinenkin tarpoo kinoksessa ja kiroaa pakkasta ^_^

2. Ääää nää mielettömän upeet kuvat ei kyllä yhtään auta mun kamalaa Thaimaa ja Koh Tao -ikäävää! Pakko päästä tuonne vielä joskus uusiksi. Niin upeat maisemat! Plus toi teidän rusketus, ou mai. Tää NZ kyllä imee sen totaalisesti pois :D

Kiitos kun mainitsit äänestyksestä muru! <3

1. Joo mä tiiän ton NZ-rusketuksen tappajan :D Meki ehdittiin Cookilla saada vähän väriä, mutta kaikki rapisi siellä viimeistään pois! ^_^ Thaikkula on kyllä ollut positiivinen yllättäjä ja kun osaa etsiä sopivan rauhallisia kolkkia, niin tämähän on suorastaan paratiisi!

Eipä kestä! <3

3. Kieltämättä nyt tuli pieni ikävä Taolle, vaikkei se suosikkisaariini lukeutunutkaan (syytän siitä mahapöpöä, joka veti fiilikset alas lähes koko siellä oloajan). Nauttikaa Koh Lantasta, se on myös (tai ainakin oli vielä jokunen vuosi sitten) mielestäni parempi mesta kuin Koh Tao :)

1. Aika skeptisinä mekin tänne rantauduttiin, mutta kun löydettiin tämä ihana pieni bungalowi ja todella rauhallinen meininki, niin ollaan kyllä tykätty! Voi olla, että jäädään ihan siihen Tonsaille eikä mennä enää Lantalle, mutta eihän sitää tiiä (: Kiva kuitenkin kuulla, että Lanta oli huikea! Niin ja vatsatauti kyllä saa paikan kuin paikan näyttämään karsealta. Itselle jäi vähän samat vibat Inle Lakesta Burmasta...

4. Oi elämä - niin kaipaan lämmintä nyt! :D

1. I feel you! Mulla on varmaan viikon päästä siellä hytistessä sama fiilis :D

5. Ihanaa, onpas tuttuja maisemia <3 Tuolla jos missä on varmasti kelvannut rentoutua noin pitkän matkan päätteeksi! Noista kuvistakin missä olet huokuu jotenkin sellainen rentous ja onnellisuus :) Mukavaa loppumatkaa!

1. Kiitos Hanna! <3 Meillä on kyllä ollut oikein hyvä ja leppoisa täällä olla (: Mukava kuitenkin nähdä vielä vähän uusiakin kulmia!

6. Oijoijoiii... miten ihanaa!! <3 tässä kiireisen työviikon keskellä (59tuntia) voi hetkeksi ummistaa silmänsä ja kuvitella olevansa noissa maisemissa.. ;)

1. Voi apua mikä työrupeama! Jospa jo helpottaa (: Lähetän täältä lämpimiä ajatuksia sinne suuntaan <3

7. kiva palella täällä just ny ku kattoo lämpösiä kuvia sieltä :D

8. Oot ihan hurjan kaunis <3 ja noi maisemat, ahhh!! :) Kateeksi käy!

1. En kai nyt sentään (: Mutta kiitos <3 Oi kyllä täällä on ollut ihana rentoutua kohti tulevia kevään koitoksia ^_^

9. Ihanat rusketukset teillä on! On varmaan vähän ristiriitaiset tunteet lähteä pian sieltä lämmöstä takaisin tänne Suomen talveen, mutta onneks teitä odottaa täällä karvaiset kaverit. :)

1. On kyllä kieltämättä ristiriitainen fiilis (: Toisaalta odotan kovasti kotiin palaamista ja meidän karvanaamoja, mutta toisaalta sitten taas tämä reissaaminen on niin mahtavaa, että ei haluaisi tämän vielä olevan lopussa! No, ehtiihän sitä sitten toisella kertaa taas nähdä ja kokea.

10. Ihanan näköistä (ja kuuloista)! Meidän häämatka elokuussa suuntautuu ihan Koh Taon viereen Koh Samuille. Jos siellä noin upean näköistä on, en todellakaan malta odottaa!

1. Joo tästä on parin tunnin venematka Samuille ja itseasiassa mennään huomenna paatilla sen kautta (: En yhtään tiiä millaista Samuilla on, mutta monet sitä on kovasti kehuneet, joten varmasti ihana paikka viettää häämatkaa (:

11. Koh Lanta <3 siellä vietettiin viime keväänä pari viikkoa...

1. Aika moni kuulostaa Lantasta tykkäävän (: Se onkin varmasti kaunis ja etenkin rauhallinen paikka!

12. Ihana ihana Koh Tao! Sielä minäkin lekottelin muutaman päivän vuonna 2008. Hui, kun siitä on jo aikaa! Samasta vaakasuorassa "makaavasta" palmusta löytyy kuva minunkin albumista. :)
    Nauttikaahan te siellä lämmöstä ja auringosta! Minä yritän totutella tähän talveen...

1. Joo tuo palmu oli pakko käydä kuvaamassa, vaikka se Saireen ranta muuten ihan järkky ja ahdas olikin ^_^ Taitaa olla varmaan Taon kuvatuimpia kohteita tuo palmu! Tsemppiä totutteluun ;D En ole oikein varma kuinka innissani tulevasta talvesta olen...

13. Ihania maisemia! Tulee niin ikävä Ao nangille ja niille ihanille lähisaaarille sinne! Palattiin juuri sieltä lomalta mieheni kanssa ja takaisin voisi lähteä vaikka heti! :)
    Nauttikaa vielä lomasta! Suomen talvi kyllä odottaa!

-Pauliina H

1. Uskon, että on ikävä! Me nautitaan teidänkin puolesta lämmöstä vielä hetki ^_^

14. Voi olen kateellinen! Hyvällä ja inspiroivalla tavalla toki, ihanat kuvat ja kertomukset saa tällaisen köyhän opiskelijan säästämään samanryylistä reissua varten. Nauttikaa täysillä vielä vikasta viikosta! On ollut ihana lukea blogiasi, kaikkea koirien touhuiluista häihin ja huikeeseen häämatkaan. Jatka samaan malliin! :)

Ps. Tänään meinas sydäri tulla kun tulin postauksia tarkastamaan ja luki "blogi on poistettu"!? Onneksi toimii taas! :)

1. Just oikea asenne! Kyllä opiskelijakin voi säästää ja ei tämä meillekään mikään pikkujuttu ollut koko reissuun rahan haaliminen, kun samalla oli remppa ja ne häät :D Ihana kommentti muutenkin! Kiitos! Et arvaa miten on jo ikävä niitä pieniä karvapalleroita!

Sain itsekin melkein sydärin, kun oli tullut viestiä, että blogi on kadonnut :D Onneksi ne oli vaan lukkoon menneet Googlen tunnarit!